E-Arşiv hakkında merak ettiğiniz tüm bilgileri sayfamızda bulabilirsiniz

E-Arşiv Nedir?

  • Elektronik defter (e-defter), şekil hükümlerinden bağımsız olarak vergi usül kanununa ve/veya Türk Ticaret Kanununa göre tutulması zorunlu olan defterlerde yer alması gereken bilgileri kapsayan elektronik kayıtlar bütünüdür. E-defter uygulamasıyla şirketlere ait mali defterlerin, Gelir İdaresi Başkanlığı'nın (GİB) tarafından ortaya konan şartlara göre elektronik ortamda; oluşturulması, kaydedilmesi, değişmezliğinin ve bütünlüğünün garanti altına alınması, depolanması ve gerektiğinde yetkililere ibraz edilmesi sağlanır.

E-Arşiv Avantajları Nelerdir?

  • Stepsoft e-Arşiv ile faturalarınızı e-Fatura mükellefi olmayan firmalara ve son kullanıcıya kesebilirsiniz.
  • Şablon şeklinde hazırlama yapabilir, böylelikle şirketinizin kampanyalarını faturanıza tasarım olarak aktararak, reklam maliyetlerini düşürebilirsiniz.
  • Elektronik ortamda faturalarınıza erişim sağlayabileceksiniz.
  • Faturalarınızın depolanması, ibraz ve rapor gibi birçok avantaja sahip olabilirsiniz. Böylelikle zaman ve mekândan tasarruf etmiş olacaksınız.

e-Arşiv Özellikleri

  • E-Arşiv ile e-Fatura sistemine geçmeyen şirket ve kişilere fatura kesebilme imkanı sağlamaktadır.
  • E-Arşiv sayesinde faturalarınız minimum 10 yıl boyunca güvenli bir şekilde arşivlenir
  • İsterseniz evden, isterseniz işten e-Fatura uygulamalarına erişim sağlayabilir zaman ve mekân kısıtlaması yaşamazsınız.
  • E-Arşiv ile mevcut ERP yazılımlarınıza entegre olabilirsiniz.

Kimler Kullanabilir? Kimler İçin Kullanımı Zorunludur?

  • E-Fatura ve e-Arşiv fatura ayrımında, alıcı firma e-Fatura mükellefi ise e-Fatura, değil ise e-Arşiv fatura kesilmesi gerekir.
  • E-Fatura geçişi tamamlandıktan sonra 7 gün süre ile kağıt fatura kesmeye devam edilebilir.
  • E-Fatura zorunluluk kapsamındaki mükellefler, e-Defter’e geçmek zorundadırlar.
  • E-Arşiv mükellefi olduysanız, e-Fatura mükellefi olmayan bir müşterinize, e-Arşiv fatura göndermelisiniz. e-Arşiv kullanmıyorsanız, kağıt fatura düzenlemeniz gerekir.

Ne Zaman Raporlanır?

  • 1 Ocak 2019 tarihinden itibaren günlük olarak kesilen e-Arşiv faturaları en geç izleyen günün sonuna kadar Gelir İdaresi Başkanlığı’na (GİB) raporlanmalıdır. Geçmiş tarihli fatura kesilmesi ya da Fatura İptal edilmesi durumunda ilgili faturalar faturanın kesildiği/sisteme gönderildiği güne ait iletilecek rapor içerisinde yer alacaktır.

Maliyeti Nedir?

  • Bilindiği üzere, internet üzerinden yaptığı cirosunda 5 milyon TL’nin üzerinde ciro yapanlara, e-Arşiv faturaya geçme zorunlu hale getirildi. e-Arşiv fatura kullanımının zorunlu hale gelmesiyle birlikte, son tüketicilerin hayatlarına daha fazla e-Arşiv faturası girmeye başladı. Sunduğu maliyet tasarrufu ve çevreye olan katkısı gibi birçok avantajlardan dolayı birçok şirket, “e-Arşiv” faturaya gönüllü olarak geçiş yapmaya devam etmektedirler. Firmalar, oluşturdukları e-Arşiv sayısına göre, özel entegratörlere bir hizmet bedeli ödemektedirler. Bu konuda özel entegratörlerden fiyat bilgisi alarak, kararlarını vermektedirler.

E-Arşiv Faturası Nedir? Nasıl Kullanılır?

  • . E-Arşiv faturası, faturaların elektronik ortamda bu uygulama üzerinden işlenerek karşı tarafa iletilmesidir. Belgenin ikinci kopyası, rapor ve ibrazına ilişkin veriler bu kısımda da muhafaza edilir. Yani, e-arşiv faturası bir bakıma elektronik fatura türü olarak karşımıza çıkar. Bir diğer anlamda e-Arşiv sistemi, e-fatura sistemini tamamlayıcı konumdadır. E-arşiv 2016 yılında uygulamaya konulan e-Arşiv ve e-Fatura zorunluluğu birçok şirketin geçiş sürecinde yer almaktadır
  • e-Arşiv uygulaması nasıl kullanılır? e-Arşiv bilgi işlem sisteminin entegrasyon yöntemlerden biri. Bu yöntem, kendilerine ait bilgi işlem sistemini 7/24 işletebilen, yeterli yazılım ve teknik donanım alt yapısına sahip mükelleflerin, e-Arşiv uygulamasını kendi bilgi işlem sistemleri üzerinden kullanabilmeleri için geliştirilmiştir. Bilgi işlem sistemleri yeterli olan kullanıcılar, gerekli entegrasyonu sağlamaları koşulu ile e-Arşiv uygulamasını doğrudan kendilerine ait bilgi işlem sistemleri aracılığı ile kullanabilirler.
<

Stepsoft e-Arşiv uygulaması

  • E-fatura kapsamındaki ve kapsam dışındaki firmalar ile nihai tüketicilere e-Fatura düzenlenmesini, ikinci nüshasının elektronik olarak korunmasını ve ibraz edilmesini sağlıyor.
  • Stepsoft e-arşiv uygulaması verilere hızlı ve kolay bir şekilde istenildiği an ulaşılabilmesini, geriye dönük fatura sorgulama süreçlerinin kolaylaşmasın sağlarken, gelen/giden fatura kaybının önlenmesini mümkün kılar. Aynı zamanda Stepsoft e-Arşiv uygulaması, firmanızın süreçlerine ve kullandığınız ERP çözümüne kolay ve hızlı entegre olur.
  • Personellerinizden anlık olarak konum bildirimi isteyebiliyor ve daha bir çok işlemi cep telefonunuzdan gerçekleştirebiliyorsunuz.
Snow
İLETİŞİM

Formu Kullanarak İletişime Geçin

Ofisimize bir fincan kahve içmek için uğrayabilir, soru ve sorularınız için aşağıdaki iletişim formunu kullanabilirsiniz.

Hesap Sahibi ADALSTEP ASANSÖR YAZILIM VE TİCARET LTD.ŞTİ.
Banka Adı YAPI KREDİ BANKASI
IBAN TR27 0006 7010 0000 0051 2718 72
Hesap No 51271872
Şube Kodu / Adı ANTAKYA
Stepsoft tarafından belirtilen Gizlilik Politikası ve Şartlar Koşullarını kabul ediyorum.